وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های 75-1372

.


چاپ صفحه
پژوهان
صفحه نخست سامانه
چکیده مقاله
چکیده مقاله
نویسندگان
نویسندگان
دانلود مقاله
دانلود مقاله
علوم پزشکی بابل
علوم پزشکی بابل

نویسندگان: مینا مطلب نژاد , علی بیژنی

نشریه: مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل , 5-2 , - , 1382

اطلاعات کلی مقاله
hide/show

کد مقاله 1157
عنوان فارسی مقاله وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های 75-1372
عنوان لاتین مقاله .
نوع مقاله گزارش مورد
IF
عنوان نشریه مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل
شماره مجله 5-2
دوره مجله
صفحه شروع و پایان -
نمایه نامه index copernicus
سال انتشار شمسی 1382
سال انتشار میلادی
DOI
آدرس لینک مقاله/ همایش در شبکه اینترنت

چکیده مقاله
hide/show

سابقه و هدف: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاه ها، ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته دندانپزشکی بابل و روند تحصیلی آنان در مقطع بالینی در ورودی های 75-1372 به انجام رسید. مواد و روش ها: این بررسی توصیفی-تحلیلی به روش مقطعی بر روی تمامی 104 دانشجوی فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی بابل تا سال 1381 که از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده و تمامی دروس اختصاصی خود را در این دانشکده گذرانیده بودند به انجام رسید و پس از تکمیل اطلاعات زمینه ای، متغیرهای دروس نظری، عملی و کلی، همچنین معدل دوران علوم پایه و نمرات امتحان علوم پایه برای هر دانشجو در نظر گرفته شد. برای آنالیز داده ها از آزمون های آماری t-test و ANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و P<0.05 معنی دار تلقی شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از چهار دوره دانشجویان مورد مطالعه، وضعیت تحصیلی از دوره اول (ورودی های 1372) به ورودی های آخر (1375) روند رو به رشدی داشته است. دانشجویان با بالاترین میانگین نمرات (15.64) متعلق به ورودی های 1375 بوده و پایین ترین میانگین (14.92) به ورودی های 1372 تعلق داشته است. در این مطالعه دانشجویان دختر در مقایسه با پسر و همچنین سهمیه مناطق در مقایسه با دانشجویان با سهمیه ایثارگران از میانگین نمرات بهتری در دروس نظری، علمی، معدل دوران علوم پایه و میانگین نمرات امتحان جامع علوم پایه برخوردار بودند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این بررسی، توجه به مسائلی از قبیل تکمیل کادر هیات علمی دانشکده، ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تمرکز بخش های آموزشی در یک محل، موجب روند رو به رشد وضعیت تحصیلی دانشجویان خواهد شد.

نویسندگان
hide/show

نویسنده نفر چندم مقاله
مینا مطلب نژاداول
علی بیژنیدوم

دانلود مقاله
hide/show

نام فایل تاریخ درج فایل اندازه فایل دانلود