روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های 76-1371، دانشگاه علوم پزشکی بابل

.


چاپ صفحه
پژوهان
صفحه نخست سامانه
چکیده مقاله
چکیده مقاله
نویسندگان
نویسندگان
دانلود مقاله
دانلود مقاله
علوم پزشکی بابل
علوم پزشکی بابل

نویسندگان: مولود آقاجانی دلاور , شبنم امیدوار

نشریه: مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل , 5-2 , - , 1382

اطلاعات کلی مقاله
hide/show

کد مقاله 1163
عنوان فارسی مقاله روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های 76-1371، دانشگاه علوم پزشکی بابل
عنوان لاتین مقاله .
نوع مقاله تحقیقی
IF
عنوان نشریه مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل
شماره مجله 5-2
دوره مجله
صفحه شروع و پایان -
نمایه نامه index copernicus
سال انتشار شمسی 1382
سال انتشار میلادی
DOI
آدرس لینک مقاله/ همایش در شبکه اینترنت

چکیده مقاله
hide/show

سابقه و هدف: یکی از روش های قابل توجه در ارزیابی نظام آموزشی دانشگاه ها وضعیت روند تحصیلی فارغ التحصیلان رشته های مختلف در دوران تحصیلی می باشد. بدین منظور وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بر روی کلیه 120 نفر از فارغ التحصیلان رشته مامایی ورودی سال های 76-1371 انجام شد و اطلاعات لازم از بایگانی آموزشی دانشگاه گردآوری شد. یافته ها: وضعیت تحصیلی دانشجویان ورودی های 76-1371 تفاوت قابل ملاحظه ای نداشت در ارتباط با خصوصیات دموگرافیک و چگونگی وضعیت تحصیلی دانشجویان، نتایج نشان داد که دانشجویان زیر 20 سال و مجرد میانگین دروس (16.6) در مقایسه با میانگین دروس دانشجویان غیر خوابگاهی (16.1) وضعیت بهتری داشتند و ارتباط بین وضعیت سکونت دانشجویان با میانگین دروس معنی دار بوده است (P<0.008). همچنین بین وضعیت روند تحصیلی دانشجویان با سهمیه های مختلف ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.000). نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه بر لزوم توجه بیشتر مسئولان آموزش به نحوه پذیرش دانشجو و فراهم نمودن امکانات لازم جهت تسهیل در امر تحصیل دانشجویان متاهل تاکید می شود.

نویسندگان
hide/show

نویسنده نفر چندم مقاله
مولود آقاجانی دلاوراول
شبنم امیدواردوم

دانلود مقاله
hide/show

نام فایل تاریخ درج فایل اندازه فایل دانلود